pijn in kuit

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

pijn in kuit

Berichtdoor obi9400 » di mei 01, 2007 7:12 pm

Hallo iedereen

heb iets te lang op versleten schoenen gelopen en nu heb ik een pijn in linkerkuit.
Het is een pijn die je hebt nadat je een kramp hebt gehad in de kuit.

Ik heb er deze morgen 24 km op gelopen, niet echt een probleem, maar ik zal moeten rusten om er vanaf te raken.
Of heeft er iemand advies?

Als je 2-3 dagen rust, hoeveel van je conditie ben je dan verloren?
kan je nadien dan gewoon hervatten met oude schema?

Alvast bedankt voor de tips.
obi9400

Berichtdoor hans » di mei 01, 2007 7:21 pm

Een paar dagen rust is zelfs goed voor de conditie. Je lichaam krijgt extra rust. Hervatten met je schema is geen probleem.

Een week rusten geeft weinig of geen conditieverlies. Wordt het langer dan een week dan kan de conditie snel zakken.
hans

Berichtdoor obi9400 » di mei 01, 2007 7:25 pm

ok bedankt voor de reactie

dan stop ik tot zaterdag en dan herbeginnen zodat we op 20 mei met joggings kunnen beginnen

Na een dag rusten was de pijn weg, maar na 1 uur kwam het vandaag opnieuw opzetten.
Normaal zou een dag of 2 extra rust dus moeten volstaan.
obi9400

Berichtdoor hans » wo mei 02, 2007 6:26 am

Dat een dag of 2 rust zal volstaan is iets anders. Als de oorzaak niet weggenomen wordt, zal het niet volstaan en terugkomen.
hans

Berichtdoor obi9400 » wo mei 02, 2007 11:03 am

Ik heb nieuwe schoenen, dus de oorzaak zou moeten weg zijn.

Maar het blijft afwachten natuurlijk
obi9400

Berichtdoor bakkertje 64 » wo mei 02, 2007 6:52 pm

het stretchen van de kuiten is ook belangrijk,het hoeft niet altijd met te schoenen te maken te hebben,maar de oorzaak kan ook liggen vanuit de rug ,zoals bij mij het geval is,als je blijft last ondervinden toch eens naar de dokter gaan om een uitgebreid onderzoek!!!!!!
i am me and i want to be the best me i can be

www.bloggen.be/bakkertje64
bakkertje 64

Berichtdoor hans » wo mei 02, 2007 7:40 pm

bakkertje 64 schreef:het stretchen van de kuiten is ook belangrijk,het hoeft niet altijd met te schoenen te maken te hebben,maar de oorzaak kan ook liggen vanuit de rug ,zoals bij mij het geval is,als je blijft last ondervinden toch eens naar de dokter gaan om een uitgebreid onderzoek!!!!!!

stretchen is de ene tegen de andere.

Sommigen zeggen niet, anderen wel, nog anderen voor training, na training, eerst opwarming, voor en na en tijdens, ...

Zelf stretch ik af en toe, hangt van de training af. Meestal stretch ik wel mee als ik training geef, dit kan statisch en dynamisch zijn.
hans

Berichtdoor obi9400 » vr mei 04, 2007 7:00 am

pijn lijkt na 2 dagen rust volledig weg
ook geen pijn meer wanneer ik op de kuit druk

straks proberen voor een uurke en hopen da alles wegblijft :?
obi9400

Berichtdoor hans » vr mei 04, 2007 7:17 am

we (ik alleszinds toch) hopen mee.
hans

Berichtdoor Stofke » do mei 17, 2007 7:48 pm

hans schreef:Een paar dagen rust is zelfs goed voor de conditie. Je lichaam krijgt extra rust. Hervatten met je schema is geen probleem.

Een week rusten geeft weinig of geen conditieverlies. Wordt het langer dan een week dan kan de conditie snel zakken.

kan die conditie na een week al zo snel zakken hans? Ik dacht dat dit langer bleef.
There is only one thing in the world worse than being talked about, and that's not being talked about. Http://www.bloggen.be/stofke
Stofke

Re: pijn in kuit

Berichtdoor Pluis » ma dec 08, 2008 7:04 pm

Hallo,
Ik ben sinds enkele maanden terug fanatiek aan het hardlopen, na een lange tijd niets meer gedaan te hebben.
Ik ben nu bij een club aangesloten, enerzijds om rustig terug te kunnen opbouwen en anderzijds om verantwoord te blijven trainen. Ik heb nu al anderhalve week niet meer gelopen wegens klachten aan de linkerkuit. Tijdens het lopen toen voelde de kuit stram aan. Enkele dagen nadien, toen ik thuis op de zetel lag, kreeg ik plots heftige kramp in de kuit. De pijn zit er nog steeds. Ik kan er wel gewoon op lopen, ook joggen, maar het voelt heel stram. De kuit voelt hard en dik aan. Ik ben ook een paar keer wakker geworden van de pijn, geen kramp.
Nu in rust voel ik precies continue druk op de kuit, een heel vervelend gevoel.
Is er iemand die deze klachten kent? Ik zou morgen terug wat willen gaan trainen.
Pluis

Re: pijn in kuit

Berichtdoor danield » ma dec 08, 2008 8:32 pm

Pluis schreef:Hallo,
Ik ben sinds enkele maanden terug fanatiek aan het hardlopen, na een lange tijd niets meer gedaan te hebben.
Ik ben nu bij een club aangesloten, enerzijds om rustig terug te kunnen opbouwen en anderzijds om verantwoord te blijven trainen. Ik heb nu al anderhalve week niet meer gelopen wegens klachten aan de linkerkuit. Tijdens het lopen toen voelde de kuit stram aan. Enkele dagen nadien, toen ik thuis op de zetel lag, kreeg ik plots heftige kramp in de kuit. De pijn zit er nog steeds. Ik kan er wel gewoon op lopen, ook joggen, maar het voelt heel stram. De kuit voelt hard en dik aan. Ik ben ook een paar keer wakker geworden van de pijn, geen kramp.
Nu in rust voel ik precies continue druk op de kuit, een heel vervelend gevoel.
Is er iemand die deze klachten kent? Ik zou morgen terug wat willen gaan trainen.

Ik heb de laatste weken ook last van beide kuiten, die worden na 10 minuten opwarmen keihard en stijf. Wat ik dan doe is niet enkel de bovenste kuitspieren stretchen maar ook de onderste. Die onderste kan je stretchen door dezelfde houding als dat je normaal je kuitspieren stretcht, maar je moet dan niet je been gestrekt houden, maar licht gebogen
Onderste kuitspieren stretchen :
Afbeelding
Bovenste kuitspieren stretchen :
Afbeelding
zie ook http://www.loopwereld.nl/index.php?mod=rekwijzer
Steeds binnen de pijngrens blijven !
Een kinésessie zal ook helpen om de bloedcirculatie te verbeteren, maar is wel pijnlijk
danield

Keer terug naar kwetsuren