Parcours Antwerp Marathon

Alles over wedstrijden: informatie, afgelastingen, uitslagen, verslagen, foto's, ...

Moderators: R4P, toon

Parcours Antwerp Marathon

Berichtdoor Steffen » zo jan 18, 2009 2:20 pm

Het parcours van de Antwerp Marathon is gekend:

http://www.sport.be/runningtour/antwerp ... nl/nieuws/

Beetje jammer dat de lopers amper door de (oude) binnenstad lopen, vind ik. Allicht wil men de hinder voor het verkeer beperken, maar een stadsmarathon moet m.i. toch een uithangbord zijn voor de betreffende stad. En nu geven de 'dikke nekken van 't stad' :wink: toe aan koning auto. :( Over de Grungpleuts, de Meir en de Kaazerlaai wil ik lopen, en de rest van de Leien. Weg met de auto's op zondag 26/4! Moet toch kunnen voor een dag. 't Stad aan de lopers! :!:

Wat vinden jullie van het parcours en van bovenstaande bedenkingen?

P.S. Gelieve de knipoog te bemerken: ik ben zelf van de koekenstad.
Steffen

Re: Parcours Antwerp Marathon

Berichtdoor Running Armadillo » zo jan 18, 2009 4:53 pm

dit zou voor mij een rede kunnen zijn om hier niet deel te nemen.
ik zou antwerpen willen lopen als training en dan hou ik ervan om een mooi parcour te hebben en zoals je zegt valt het wel tegen.
dus ik zal nog wel zien.
Running Armadillo

Berichtdoor kermiskoerser » zo jan 18, 2009 7:05 pm

Ik ben ook wel wat ontgoocheld. Ik vind dat bij een stadsmarathon als deze het parcours toch wel de oude stadskern moet doorkruisen. Dit is nu niet het geval, je kan de naam "Antwerp Marathon" nu beter vervangen door "Antwerp Suburban Marathon". Ik heb mijn trainingsschema reeds afgestemd op deze marathon dus het is wat te laat om een alternatief te zoeken. Jammer maar helaas :(
kermiskoerser

Berichtdoor wim19 » zo jan 18, 2009 7:34 pm

Ja is echt wel jammer dat men niet door de oude binnenstad trekt, aangezien ik de marathon ni loop maar de 10 miles lig ik er niet echt van wakker...wat wel positief is is dat enkel de netto tijd zal tellen vind ik een stap vooruit :D
wim19

Berichtdoor mandela » zo jan 18, 2009 9:37 pm

zou er ook graag meelopen, maar ben toch niet zo boos dat het niet door de binnenstad gaat, ik ken de omloop niet zo goed maar meestal is zo'n binnenstadloop toch meer draaien en keren zonder één echt lang recht stuk...
het leven is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken
mandela

Berichtdoor Steffen » zo jan 18, 2009 9:48 pm

mandela schreef:ik ken de omloop niet zo goed maar meestal is zo'n binnenstadloop toch meer draaien en keren zonder één echt lang recht stuk...

De straten die ik hierboven noem gaan allemaal lekker rechtdoor. Ik verwacht ook niet dat het hele parcours in de binnenstad gepropt wordt. Daar is de metropool te klein voor :oops:
Steffen

Berichtdoor Marathonrocker » zo jan 18, 2009 10:10 pm

Dé metropool te klein voor iets? Dat kan niet. :wink:
Drank & AC/DC, slecht voor de conditie. www.bloggen.be/marathonrocker
Marathonrocker

Berichtdoor jobru » do jan 22, 2009 5:56 pm

Dit jaar wordt het mijn derde keer A'pen Marathon en de voorbije twee keer zijn telkens heel goed meegevallen qua parcours.
Het huidige parcours blijft snel, maar - inderdaad - zoekt niet alle mooie plekjes van de oude stad op.
Nu vermits ik meer op mijn polar kijk dan naar het decor (heb meestal een streeftijd in het hoofd) valt mij dit minder zwaar.
Wat wel héél positief doorweegt is:
parcours is één grote lus (geen meerdere malen hetzelfde decor)
de aankomst ligt op de grote markt (nu ja zo groot is de markt die ze daar in A'pen hebben nu ook weer niet :D)
jobru

Berichtdoor 250 gram sossies » vr jan 23, 2009 9:13 am

Na mijn crash op km27 tijdens mijn debuut vorig jaar is de kans reëel dat ik een tweede poging waag.
En bijgevolg geniet ik dit jaar van het twijfelachtige voordeel van een ruime progressiemarge.
Het parcours lijkt me wel in orde; ik loop liever lange rechte stukken dan dat draaien en keren en dat gehobbel over kasseien en borduurkes in de oude binnenstad.
Bergaf gaat rapper dan te voet
250 gram sossies

Berichtdoor Steffen » vr jan 23, 2009 7:37 pm

Steffen schreef:Over de Grungpleuts, de Meir en de Kaazerlaai wil ik lopen, en de rest van de Leien.

@ sossies: Gaaj zou moet moeten weten dat daar niet veel gedraaid en gekeerd moet worden :wink:
Steffen

Berichtdoor pollepapmans » vr jan 23, 2009 8:39 pm

sossies,denk dat je verledenjaar de lat wat hoog had gelegd en de Marathon had willen lopen als de andere wedstrijden die je loopt maar deze is wel een stukje langer hé :wink:
Voor de jaar wisseling was ik ook wat aan het overwegen om voor de Marathon te gaan maar zal het maar laten mijn knietjes zijn iets te fragiel voor een Marathon.
Dus weer een ten miles dit jaar :wink:
pollepapmans

Berichtdoor 250 gram sossies » vr jan 23, 2009 10:59 pm

@ Steffen, gelukkig draaien we na de konijnenpijp onmiddellijk 180 graden naar de kaai ipv dat gekronkel langs de Ossenmarkt. En langs de kade zal het raadzaam zijn om de kasseien te mijden en 'het lantoor' op te zoeken ;-)

@ pollepap, ge hebt gelijk, maar ik had de lat hoog gelegd omdat ik in 2007 in Eindhoven toch kort tegen mijn doel zat en ik het dus gerechtvaardigd vond. Ik blijf ze trouwens zo hoog leggen. Als het lukt kalft den os ;-) En och, het is nog niet zeker of ik in Antwerpen loop, ik heb eerst nog de Cyprus marathon gepland. Daarna zien we wel.
Bergaf gaat rapper dan te voet
250 gram sossies

Keer terug naar wedstrijden