De sporters voor Artsen Zonder Grenzen liepen hem dit jaar op.
Ik ben daar ook aangesloten maar kon helaas niet mee omdat het een week na de 24u van Steenbergen was.
http://www.sportersvoorazg.be/begin.html hier gaat binnenkort een verslag komen normaal gezien.
Ik weet dat ze met een wagen ook meereden en op bepaalde punten drank voorzagen en eten.
Hoger is andere kledij ook noodzakelijk. Een paar dagen voorzien is ook niet dom want het zou wel eens kunnen dat jouw dag de pas gesloten is.
Als voorbereiding spreekt het voor zich dat wat heuveltraining geen kwaad kan maar ik zou er ook niet in overdrijven.
Misschien wat trappenlopen inlassen, een gebouw van 15 verdiepingen zoeken, met trap naar boven en lift naar beneden.
Ik zou niet te veel bergen oplopen een maand voor de beklimming, de spieren echt op zijn effen laten komen voor DE uitdaging.
Steunkousen van Booster zijn ideaal voor zo'n berglopen, het steunt uw kuiten en betere bloeddoorstroming.
Moest ik het doen zou ik drie dagen voor de beklimming al naar ginder gaan en op 1500m hoogte slapen.
Maar echt nodig zal dat niet zijn, gewoon op uw tanden bijten en het is maar iets meer dan 20km afzien he.