sponsoring

Alles wat met de website te maken heeft van problemen tot idee enz.....

Moderators: R4P, toon

sponsoring

Berichtdoor basski » vr feb 11, 2011 2:44 pm

Hallo,

ik ben een redelijk goeie amateurloper uit Vlaam-Brabant die af en toe eens een wedstrijdje wint of op een podiumplaats eindigt. Toen ik over het laatst op het werk aankwam zei mijn baas me of ik al gesponsord werd?

Nu antwoorde ik: sponsoring? ik? maar ik ben toch amateur en niet eens in een club!
Zijn antwoord was: "Ja en? Ik ken genoeg mensen die lopen en die zich laten betalen door sponsors die zij gevraagd hebben om hen iets te betalen zodat ze op het einde van het jaar hun een nieuw paar loopschoenen konden betalen of het inschrijvingsgeld voor wedstrijden. Jij loopt met hun op je truitje en zij krijgen reklame en jij een vergoeding" zei hem me allemaal.

Nu ik weet niet, denken jullie dat dit mogelijk is? Of zijn er hier mensen die zich laten sponsoren?

Hartelijk bedankt !

Edwin V
basski

Re: sponsoring

Berichtdoor Dimi3 » vr feb 11, 2011 6:58 pm

Tuurlijk is dit mogelijk. Je moet gewoon een beetje zoeken naar mensen die interesse hebben om dit te doen. Iedere simpele wielertoeristenclub werkt zelfs met dit principe om de kleren betaalbaar te houden. Natuurlijk is het als individu volgens mij wat moeilijker maar als je wat resultaten kan voorleggen (en dat kan jij blijkbaar wel), waarom niet? Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Of zoals we soms zeggen hier: Ist niks, tes leute :D
Dimi3

Berichtdoor paul » za feb 12, 2011 3:41 pm

Ik zou aan mijn baas zeggen :

Nog niet maar jij mag gerust de eerste zijn !
http://paulvanhiel.spaces.live.com/
Vogels vliegen, vissen zwemmen en mensen lopen.
paul

Berichtdoor crazybob » zo feb 13, 2011 9:20 pm

Wel Basski, ik loop ook al even met dat idee rond. Toch heb ik hetzelfde gevoel als jij, wie ben ik nu? Tja, wie niet waagt niet wint....
Ik wacht alleen op echte uitschieters in m'n prestaties om toch een steviger dossier te kunnen voorleggen. Ik zou dan wel niet echt willen mikken op de bakker om de hoek of de broodjeszaak van de buurman. Een kledij of schoenensponsor zou super zijn, want daar gaat toch een super groot deel van m'n budget heen. Inschrijvingsgeld is meestal niet zo'n probleem en recupereer je met je prestatie toch meestal. Wat ook nog leuk zou zijn is een werkgever die achter je staat en dat is niet altijd het geval bij mij. M'n rechtstreekse overste is niet zo opgezet met wat ik doe. Dus op veel flexibiliteit moet ik niet rekenen als het om verlof of zoiets gaat.
Soms twijfel ik om part-time aan te vragen om beter te kunnen trainen (4/5), maar vrees dat dat om de hiervoor vermelde reden gaat afgekaatst worden. Ik wacht er ook mee tot ik zoals eerder vermeld, nog iets betere resultaten heb gelopen.
Loop jij vooral regionaal of gaat dat ook over het hele land. Ik loop immers vrij verspreid met regelmatig wedstrijden in het buitenland, ik doe immers tails en ultralopen en die liggen hier in ons Belgenlandje niet zo dik gezaaid. Anders zouden lokale handels zaken idd geen slecht idee zijn voor u. Voor mij is dat commercieel niet echt een goede investering voor hen.
http://www.bloggen.be/runningfreaks next race 13/03/2011 6uur Stein
crazybob

Berichtdoor basski » ma feb 14, 2011 12:32 pm

Ik loop meestal de kleinste afstanden tussen 5km en 6km.
Wedstrijden van de scott2run criterium (vroeger watermolencup) bij me in de buurt (vlaams-brabant) of kleine wedstrijden in de ardennen waar ik vaak podiums behaal of kan winnen. Stratenlopen dus. Meestal doe ik dat aan een snelheid van 14,5km/u tot 16,5km/u gem. Af en toe loop ik ook wel eens een 10km of een halve marathon 1u25 beste 20km door brussel.

Greetz 8) (thanx voor de antwoorden die ik al kreeg!)
basski

Berichtdoor bakkertje 64 » ma feb 14, 2011 4:05 pm

basski schreef:Ik loop meestal de kleinste afstanden tussen 5km en 6km.
Wedstrijden van de scott2run criterium (vroeger watermolencup) bij me in de buurt (vlaams-brabant) of kleine wedstrijden in de ardennen waar ik vaak podiums behaal of kan winnen. Stratenlopen dus. Meestal doe ik dat aan een snelheid van 14,5km/u tot 16,5km/u gem. Af en toe loop ik ook wel eens een 10km of een halve marathon 1u25 beste 20km door brussel.

Greetz 8) (thanx voor de antwoorden die ik al kreeg!)

ik wil je niet onttmoedigen hoor ,basski,maar de snelheden die je hier aanhaalt ,zijn niet echt om over naar huis te schrijven,ikzelf heb twee jaar geleden ook de halve gelopen in één uur 25 en kwam daarbij niet eens in de eerste 10 uit
op korte afstanden kan je natuurlijk wel eens een podium doen ,omdat er meestal een hoofdwedstrijd volgt ,waar de meeste toppers aan deelnemen,de korte wedstrijden daar doen meestal de mindere goden,of start-to-runners aan mee.Pas op ,ik wil je prestaties niet minimaliseren hoor ,en ik hoop natuurlijk dat je zo iemand vind die je wil sponseren.
Jaren geleden kende ik iemand die gesponserd werd door zijne baas ,kreeg kledij en schoenen(2 paar per jaar),de kledij was bedrukt met de naam van het bedrijf waar hij werkte ,hij was ook niet echt een goede loper,dus het kan,maar je zal het inderdaad aan je baas moeten vragen!!!!!
Succes!!!!!!!
i am me and i want to be the best me i can be

www.bloggen.be/bakkertje64
bakkertje 64

Berichtdoor crazybob » ma feb 14, 2011 8:52 pm

Tja, wie niet waagt niet wint zoals al eerder aangehaald. Je prestaties zijn echter inderdaad nog niet zo in het oog springend. Op lokaal niveau ben je zeker wel iemand die regelmatig vooraan zal eindigen. Misschien dat je dan heel lokaal misschien wel bevriende middenstanders kunt aanspreken, maar om nu naar een groot schoenenmerk te gaan zou ik niet durven. Misschien is je baas, die er immers zelf over begon, wel een goede persoon om bij te starten.
Om even te illustreren ik loop op de 5km 16.45 en op de 10km 34.00. Ik durf momenteel nog niet echt en wacht op wat uitschieters in het ultragebeuren, als die volgen zal ik zeker de stap wagen om bepaalde instanties aan te schrijven. Als ik echter niet de dingen haal die ik in m'n hoofd hem vind ik het nog de moeite niet waard. Ter vergelijking met anderen heb ik immers nog altijd niets echt bewezen op ultragebied. Op een paar goede plaatsen na in kleinere trailwedstrijden dan. Volgende maand staat een internationaal bekende ultraloop op het programma en als ik me daar kan laten opmerken met een goede prestatie, is de eerste stap misschien gezet. Dan nog een goed reslutaat in Winschoten in september en misschien dat ik er dan eens werk van ga maken.
crazybob

Berichtdoor wezzel » ma feb 14, 2011 9:46 pm

Als ik dit zo allemaal lees moet ik toch eens dringend met mijne nieuwe werkgever é klapke gaan doen..:-)
wezzel

Berichtdoor 250 gram sossies » di feb 15, 2011 2:53 am

Mijn loopresultaten zijn beneden peil, maar als er brouwerijen zijn die mijn après-jogging willen sponsoren ben ik graag bereid om een extra inspanning te leveren tot verhoging van hun rendement.
Bergaf gaat rapper dan te voet
250 gram sossies

Berichtdoor bakkertje 64 » di feb 15, 2011 4:21 pm

250 gram sossies schreef:Mijn loopresultaten zijn beneden peil, maar als er brouwerijen zijn die mijn après-jogging willen sponsoren ben ik graag bereid om een extra inspanning te leveren tot verhoging van hun rendement.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Leffe misschien??????
Ok korter bij huis ,Alken-Maes(niet te drinken volgens mij :oops: )

bakkertje 64

Berichtdoor bakkertje 64 » di feb 15, 2011 4:21 pm

wezzel schreef:Als ik dit zo allemaal lees moet ik toch eens dringend met mijne nieuwe werkgever é klapke gaan doen..:-)

gij hebt inderdaad al een beetje meer recht van spreken Wezzel!!!!!

bakkertje 64

Berichtdoor crazybob » di feb 15, 2011 6:17 pm

In jouw geval wezzel zou ik de stap toch ook wel durven wagen om hier en daar eens te polsen.
crazybob

Berichtdoor jobru » wo feb 16, 2011 2:10 pm

Mijn werkgever stimuleert het sporten (serieus).
Naast het ter beschikking stellen van heel wat sport-infrastruktuur is er ook een sponsor-budget.
Dat wordt netjes verdeeld over de verschillende sportclubs van het bedrijf.

Onze running-club krijgt hier een flinke brok van (we zijn ook met velen in verhouding tot de ander clubs).
We dienen wel een lidgeld te betalen van 15euro per jaar.
Wat krijgen we daarvoor terug?
Al ons inschrijfgeld aan wedstrijden wordt integraal terugbetaald (als we finishen toch) met een limiet van 70euro/wedstrijd.
Voor onze marathon-lopers and ultra-lopers is dit een mooi bedrag op jaar-basis. (ttz ettelijke malen die 15euro)

We krijgen ook 1x per jaar de kans om een volledig running-outfit (singlet + short/tight + regenvestje ) aan 30% van de catalogus-prijs aan te schaffen. (Asics/Nike/NewLine/Skinfit)
En bij sommige gelegenheden wordt er een speciaal t-shirt aangemaakt (bv: 20K BRussel, Relais Givrés, Brussels Marathon, ..)

Op basis van wat ik op wedstrijden hoor, geloof ik dat er meerdere bedrijven zijn die aan dergelijke vorm van sponsoring doen.
Ik kan alleen maar bevestigen dat de werknemers hier die effektief deeluitmaken van een sport-club ook significant minder dagen ziek zijn per jaar.
Wees maar gerust dat de *bazen* dit al lang doorhebben, vandaar die euro's die ze bereid zijn er tegen te gooien..
jobru

Berichtdoor crazybob » wo feb 16, 2011 3:26 pm

Da's al niet niks, jobru! Je ziet dat je heus geen Belgische top moet zijn om toch wat ondersteuning te krijgen. Alleen moet je wel het geluk hebben een werkgever te hebben zoals jij. Ikzelf werk bij de Lijn en zij zijn daar iets minder aanmoedigend in. In mijn entiteit dan toch.
Neem nu elk jaar de ten miles in Antwerpen, groot evenement, veel deelnemers, De Lijn als grote sponsor, duizende reizigers de dag. Aantal deelnemers van de Lijn: 21 op de 10miles en 3 op de marathon...... Dit kan dus heel wat beter, maar er is gewoon niemand die zich ermee bezig houdt. Ik heb zelf nog heel "den bureau" moeten aflopen en 27 mails moeten versturen eer ik een van de gratis startplaatsen te pakken zou krijgen. Er waren namelijk maar een beperkt aantal startnummers aan de Lijn toegekend. Is dat nu geen schandaal?
Dan een paar maanden later lees ik in het bedrijfskrantje dat er in Mechelen tijdens de ook al niet zo kleine organisatie van dwars door, meer dan 100 Lijn-deelnemers waren.... Heeft dit nu te maken met het feit dat daar het hoofdbureau gevestigd is of ben ik te voortvarend? Neemt niet weg dat er wel heel wat georganiseerd was rondom de wedstrijd: running-T-shirts van deLijn, Gratis inschrijving natuurlijk, samen verzamelen, after-race drink, etc. Buiten de gratis startplaatsen was dat bij ons in A'pen allemaal het geval niet, hoor.
Nu de klap op de vuurpijl, in september organiseerde men aan zee de kusttramloop. Ze vroegen of ik niet mee wou doen.... Ik kreeg 50% korting op de inschrijving. Is dat niet om te huilen? Niet dat die wedstrijd me interesseerde, maar toch..... Ben eens benieuwd of ze me 4/5 gaan laten werken dat ik het lopen aangeef als rede....
crazybob

Keer terug naar joggings.be