spam

Alles wat met de website te maken heeft van problemen tot idee enz.....

Moderators: R4P, toon

Berichtdoor joggerke76 » wo dec 13, 2006 3:53 pm

kan je voor zoiets onozel al geld verdienen :!: :!: :!:
joggerke76

Berichtdoor hans » wo dec 13, 2006 5:06 pm

miljoenen worden daaraan gespendeert

Er bestaan ook bedrijven die zoveel mogelijk emailadressen met zoveel mogelijk persoonlijke informatie proberen te verzamelen en deze in lijsten stoppen. Deze lijsten verkopen ze dan voor veel geld verder.

Bestond vroeger ook al maar dat was reclame via post.
hans

Berichtdoor paul » vr dec 15, 2006 7:45 pm

opgepast, nieuwe gebruiker terug spam = louiebonbon
paul

Berichtdoor Run4Life » zo jan 07, 2007 5:42 pm

en het blijft maar komen :twisted:
Run4Life

Geregistreerde gebruikers met als enige interesse sex?

Berichtdoor Hannah » zo apr 29, 2007 7:40 am

Hoi

Vandaag eens door de lijst gebruikers gescand (nee, niet voor het geld; ik wilde weten hoeveel er uit Noord Limburg waren) en mij viel op hoeveel mensen uit het buitenland zeiden te komen (Israel, US, Oekraine, ..). Een steekproef op een paar van die lui, gaf alleen maar referenties naar sex sites of "interesses: sex" (die uit Israel).

Is er een mogelijkheid te voorkomen dat dergelijke vervuiling in profielen optreedt? Bijvoorbeeld door een automatische scan op bepaalde woorden in het profiel, waarna er eventueel nog handmatig nagekeken wordt? Of is dat teveel werk? Uiteindelijk moet het wel behapbaar blijven voor jullie, moderatoren. Ikzelf zou ook niet graag verplicht zijn iedere dag een paar keer in te loggen om te kijken welke imbeciel nu weer een referentie naar een sex site geplaatst heeft.

Nu ja, het is maar een idee,

Prettig weekend verder, Hannah
Hannah

Berichtdoor R4P » zo apr 29, 2007 8:24 am

Geloof ons, we hebben er al miserie genoeg mee gehad. De admin kan eventueel wel die personen (of 'bots' of wat het ook is) deleten maar er komen er toch steeds weer nieuwe bij. Je kan zo bezig blijven. Zolang ze zich gedeisd houden en geen berichten beginnen achterlaten op het forum mogen we al blij zijn. Gelukkig zijn we op een tweetal nieuwe (minieme) spamaanvallen na, er van gespaard gebleven sinds de heropstart.
[ Moderator ]
R4P

Berichtdoor hans » zo apr 29, 2007 9:56 am

Die dingen kunnen uit de profielen gehouden worden door gewoon een woordcheck te doen bij het registreren. Het zou mij verwonderen als hiervoor geen mod voor bestaat.

De berichten worden standaard nagekeken, daar hangt het alleen van af of de admin een lijst van woorden heeft ingegeven die niet in berichten mogen staan.
hans

Berichtdoor Hannah » zo apr 29, 2007 11:26 am

R4P schreef:Geloof ons, we hebben er al miserie genoeg mee gehad. ..... Je kan zo bezig blijven.

Ik geloof jullie graag. En ik geloof Hans ook als hij zegt dat er vast methoden zijn om .... Maar uit ervaring weet ik dat dingen wijzigen en testen meestal veel meer tijd kosten dan voorzien omdat er toch altijd wel weer een addertje onder het gras ligt. Dus ja, als dit het enige is .............. ik zal niet klagen.
Hannah

Berichtdoor hans » zo apr 29, 2007 11:31 am

Hannah schreef:
R4P schreef:Geloof ons, we hebben er al miserie genoeg mee gehad. ..... Je kan zo bezig blijven.

Ik geloof jullie graag. En ik geloof Hans ook als hij zegt dat er vast methoden zijn om .... Maar uit ervaring weet ik dat dingen wijzigen en testen meestal veel meer tijd kosten dan voorzien omdat er toch altijd wel weer een addertje onder het gras ligt. Dus ja, als dit het enige is .............. ik zal niet klagen.

Spam is gewoon niet op te lossen. Ze vinden altijd wel een weg om het toch te doen. Er zijn spammers die miljonairs zijn geworden door te spammen. Dus ze hebben het geld om mensen in te huren die gaten kunnen vinden.
hans

Berichtdoor Steffen » zo apr 29, 2007 4:30 pm

hans schreef:
Hannah schreef:

Spam is gewoon niet op te lossen. Ze vinden altijd wel een weg om het toch te doen. Er zijn spammers die miljonairs zijn geworden door te spammen. Dus ze hebben het geld om mensen in te huren die gaten kunnen vinden.

Maar als we ze ooit te pakken krijgen, hebben ze dikke pech: gaan lopen is geen optie; dan hadden ze een ander forum moeten zoeken :D :D :wink:
Steffen

Vorige

Keer terug naar joggings.be