traumeel

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

Re: traumeel

Berichtdoor Ingrid » do dec 04, 2008 9:46 am

De meningen over het al dan niet helpen van traumeel blijven verdeeld. Ook ik ben niet overtuigd van de positieve werking.
Nu had ik het graag eens over de bijwerkingen van traumeel gehad.
Overal lees ik dat deze er niet zijn terwijl deze er blijkbaar wel zijn!

Na een paar spuitjes traumeel gekregen te hebben in het scheenbeen stelde ik na enkele weken een rode vlek op die plaats vast. Nadien verkleurde die en werd wat blauwer (had meer de indruk dat de huid dunner werd en dat de blauwere schijn van de bloedvaten voort kwam). Het resultaat nu is dat er op die plek geen haar meer groeit (wat voor mij als vrouw geen probleem is, misschien wat lastiger voor mannen ;-)) maar ook dat op die plaats de pigmentcellen aangetast werden , met als gevolg dat ik nu met een witte vlek op het scheenbeen zit :( .

Volgens mijn arts komt dit inderdaad voort van de spuitjes traumeel en zal dit zich binnen enkele maanden wel herstellen. Ik hoop dat hij gelijk heeft.

Heeft er iemand nog bijwerkingen gekregen van traumeel?
Ingrid

Berichtdoor thorbe » vr dec 05, 2008 1:53 am

Homeopathie heeft geen basis in de wetenschap: het gebruik werd in 1994 door de National Council Against Health Fraud bestempeld als kwakzalverij.[6] In een publicatie uit 2006 van UK-skeptics wordt homeopathie een pseudowetenschap genoemd.[7]De theorie dat medicijnen een sterkere werking krijgen door verdunning is in strijd met de beginselen van de hedendaagse geneeskunde: de verdunningen zijn dermate groot, dat er geen molecuul van de beginstof in de oplossing wordt aangetroffen. [7] [8]
Uit meerdere, onafhankelijke, onderzoeken blijkt dat homeopathie niet werkt

anderzijds, baat het niet, dan schaadt het niet :), maar weeral anderzijds, voor hetzelfde geld, probeer je zo'n kuur uit, en geraak je verder in de miserie, omdat het net niets doet
"To give anything less than your best is to sacrifice the Gift."
thorbe

Berichtdoor Poursuivantje » vr dec 05, 2008 10:39 am

heb ook al 2 blessures laten behandelen, met spuitjes traumeel (telkens 4). En ik ben telkens hersteld geraakt. Moet er wel bij zeggen dat ik in die periode telkens ook enkele weken gerust heb (en onder de pijngrens losgelopen).
Genezen door de rust? of door de spuitjes? of combinatie? ik weet het zelf niet... ik kan er ook mijn hoofd niet over breken..
Poursuivantje

Berichtdoor joggerke » vr dec 05, 2008 11:59 am

Het is in ieder geval een ideale combinatie bij de meeste lopers, traumeel en lopen onder de pijngrens.

Poursuivantje schreef:heb ook al 2 blessures laten behandelen, met spuitjes traumeel (telkens 4). En ik ben telkens hersteld geraakt. Moet er wel bij zeggen dat ik in die periode telkens ook enkele weken gerust heb (en onder de pijngrens losgelopen).
Genezen door de rust? of door de spuitjes? of combinatie? ik weet het zelf niet... ik kan er ook mijn hoofd niet over breken..
No pain, no gain.
www.bloggen.be/joggerke .
joggerke

Berichtdoor mandela » vr dec 05, 2008 6:44 pm

begin dit jaar ging ik regelmatig bij een sportarts, orthopedische chirurg, n.a.v. een hardnekkige hamstringblessure, na shockwave wou hij eventueel starten met traumeel, maar hij wees me op het infectiegevaar aangezien ik een reeks spuiten nodig zou hebben
ik vroeg ook raad bij een andere sportarts, hij werd kwaad wanneer ik vroeg me eventueel met traumeel te behandelen
ik sprak met een huisarts, zij was niet voor of tegen maar wees eveneens op de gevaren van infectie gezien het aantal spuiten
ik heb uiteindelijk toch een dubbele cortisonespuit laten zetten, met als gevolg nog meer problemen!!!
na 6 maanden intensieve kiné en veel rust kan ik nu terug pijnloos lopen...
het leven is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken
mandela

Berichtdoor joggerke » vr dec 05, 2008 8:12 pm

@mandela Om te beginnen hebben cortisone en traumeel niets met elkaar te maken.
Wat betreft het infectiegevaar de inspuit-zone goed ontsmeten en een verse spuit, dan zie ik weinig gevaar.
In de meeste gevallen komen de artsen en dokters tekort in hun behandeling.
Waarschijnlijk heb ik veel geluk met een goed geschoolde sportarts.
Zo wel met mijn scheenbeen, kniepees, en voetpeesontsteking werden na drukbelasting merkpunten gezet,
daarna werd op de merkpunten ingespoten en moest ik 1 tot drie maand traumeeltabletten slikken.
Ik moest gewoon doorgaan met trainen wel opbouwend en binnen de pijngrens blijven.
De behandeling is wel uitsluitend voor overbelaste spieren en pezen, niet voor scheurtjes of barstjes, of stressfracturen.
Blokkerende wervels, of kraakbeenletsels, of b.v. hielspoor, dus alleen overbelastingsverschijnselen aan pezen en spieren.
Wel kan het helpen na breuken maar dan zal het ook alleen uitwerking op de omliggende spieren en pezen hebben.
Tot zover mijn eigen ervaringen.

mandela schreef:begin dit jaar ging ik regelmatig bij een sportarts, orthopedische chirurg, n.a.v. een hardnekkige hamstringblessure, na shockwave wou hij eventueel starten met traumeel, maar hij wees me op het infectiegevaar aangezien ik een reeks spuiten nodig zou hebben
ik vroeg ook raad bij een andere sportarts, hij werd kwaad wanneer ik vroeg me eventueel met traumeel te behandelen
ik sprak met een huisarts, zij was niet voor of tegen maar wees eveneens op de gevaren van infectie gezien het aantal spuiten
ik heb uiteindelijk toch een dubbele cortisonespuit laten zetten, met als gevolg nog meer problemen!!!
na 6 maanden intensieve kiné en veel rust kan ik nu terug pijnloos lopen...
No pain, no gain.
www.bloggen.be/joggerke .
joggerke

Vorige

Keer terug naar kwetsuren