af en toe last van Hernia

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

Berichtdoor renzolini » zo jul 01, 2012 9:02 pm

De laatste week speelt mijn Hernia me terug parten. Vooral heb ik uitstralingspijn in afwisselend mijn rechter en linkerbeen.

Deze voormiddag heb ik echter meegedaan aan een loopwedstrijd en ik voelde enkel in het begin wat lichte last maar dan totaal niet.
En op een loopwedstrijd ga ik altijd tot het uiterste.

Wat zouden jullie doen ? Naar dokter of chiropractor? Of gewoon mijn buik -en rugspieroefeningen die ik al enkele maanden 3 maal per week 30 minuten uitvoer blijven verder doen en op mijn houding letter?
renzolini

Re: af en toe last van Hernia

Berichtdoor bakkertje 64 » ma jul 02, 2012 10:09 pm

renzolini schreef:De laatste week speelt mijn Hernia me terug parten. Vooral heb ik uitstralingspijn in afwisselend mijn rechter en linkerbeen.

Deze voormiddag heb ik echter meegedaan aan een loopwedstrijd en ik voelde enkel in het begin wat lichte last maar dan totaal niet.
En op een loopwedstrijd ga ik altijd tot het uiterste.

Wat zouden jullie doen ? Naar dokter of chiropractor? Of gewoon mijn buik -en rugspieroefeningen die ik al enkele maanden 3 maal per week 30 minuten uitvoer blijven verder doen en op mijn houding letter?

dat je geen pijn voelt tijdens de wedstrijd, komt door de endorfines die je aanmaakt. Stabilisatie oefeningen moet je blijven doen, het komt je alleen maar ten goede.Ik heb de power niet om ze te doen, ik vind dat saai.Ik ga af en toe eens naar de kiné, éénmaal per week en neem als het echt te veel pijn doet, ontstekingsremmers.Houding is ook belangrijk.Zolang je kunt blijven lopen, zou ik zeker geen operatie overwegen!!!!
i am me and i want to be the best me i can be

www.bloggen.be/bakkertje64
bakkertje 64

Berichtdoor renzolini » za jul 07, 2012 7:06 am

sinds maandag is het terug stukken beter , wellicht zal dat wel af en toe de pijn terug opkomen.
renzolini

Berichtdoor crazybob » za jul 07, 2012 5:58 pm

Hey,

Ben sinds dik een jaar ook hernia-patient. Eigenlijk om juist te zijn bulging disc, m'n tussenwervelschijf is nog niet gesprongen. Ze puilt echter wel uit, zodat ze tegen m'n zenuwkannaal duwt. Wat dus niet echt aangenaam te noemen is. Wss is dit het gevolg van zwaar werk (verbouwen, arbeid) en m'n sportkeuze. Ik deed aan ultra's en was eigenlijk ook niet zo slecht. De laatste race die ik gelopen heb met deze blessure haalde ik 79.7km op 6uur. Ik ben er in m'n tapering periode last van beginnen krijgen en heb toen doorgepushed. (pijnstillers, kiné, ontstekingsremmers....) Niet aan te raden, maar heb er tot nu toe geen spijt van. Ik was in de vorm van m'n leven en zou het mss nooit meer kunnen om zoiets te presteren.

Nu, bijna anderhalf jaar later ben ik nog steeds aan het opbouwen. Heb geen operatie laten doen, geen kiné, alleen een beetje osteo en zelfverzorging. Wat ik ervaren heb is dat bewegen het belangrijste is. De eerste 3 maanden na de blessure heb ik vooral plat gelegen en gerust. Ik was bang om te forseren, maar dan heb ik de knop omgedraaid en ben terug stillaan begonnen. Eerst wandelen en fietsen, daarna wat lopen intergreren. Ik probeer ook aan m'n lenigheid te werken en doe heel af en toe wat stabiliteits oefeningen. Hoewel ik dat gerust wat meer zou mogen doen. Ik ervaar ook dat varieren qua sport heel doeltreffend is. Onlangs ben ik ook begonnen met muurklimmen, wat volgens mij gaat bijdragen tot het versterken van m'n core-spieren.

Nu zit ik met het wandelen al aan de marathon afstand op zo'n 5uur tijd. (beetje lopen onderweg mag wel hé) Lopen kan ik nu zo'n 25km ononderbroken en heb onlangs op een 5km onder de 19min gelopen. Het is niet wat ik vroeger kon, maar het stelt me toch tevreden dat ik progressie maak. Rekening houdend dat ik nu 10kg meer weeg dan in m'n hoogdagen is dat zeker niet teleurstellend. (1m81 en 78kg nu)

Ik vind het leuk om ervaringen te delen met andere mensen met een gelijkaardig probleem, we kunnen veel van elkaar leren. In ieder geval, geloof de dokters niet als ze zeggen dat je loopcarriere over is. Mij vertelden ze dat ik hoogstens nog 10km zou kunnen lopen en dat op een rustig tempo. Waar een wil is, is een weg. Nu ben ik erop gebrand om dit jaar nog een marathon of een korte ultra te lopen. Ik hoop in november ofzo....

Sterkte aan m'n mede rugklacht-makkers!
http://www.bloggen.be/runningfreaks next race 13/03/2011 6uur Stein
crazybob

Berichtdoor renzolini » ma jul 09, 2012 1:02 pm

crazybob schreef:Hey,

Ben sinds dik een jaar ook hernia-patient. Eigenlijk om juist te zijn bulging disc, m'n tussenwervelschijf is nog niet gesprongen. Ze puilt echter wel uit, zodat ze tegen m'n zenuwkannaal duwt. Wat dus niet echt aangenaam te noemen is. Wss is dit het gevolg van zwaar werk (verbouwen, arbeid) en m'n sportkeuze. Ik deed aan ultra's en was eigenlijk ook niet zo slecht. De laatste race die ik gelopen heb met deze blessure haalde ik 79.7km op 6uur. Ik ben er in m'n tapering periode last van beginnen krijgen en heb toen doorgepushed. (pijnstillers, kiné, ontstekingsremmers....) Niet aan te raden, maar heb er tot nu toe geen spijt van. Ik was in de vorm van m'n leven en zou het mss nooit meer kunnen om zoiets te presteren.

Nu, bijna anderhalf jaar later ben ik nog steeds aan het opbouwen. Heb geen operatie laten doen, geen kiné, alleen een beetje osteo en zelfverzorging. Wat ik ervaren heb is dat bewegen het belangrijste is. De eerste 3 maanden na de blessure heb ik vooral plat gelegen en gerust. Ik was bang om te forseren, maar dan heb ik de knop omgedraaid en ben terug stillaan begonnen. Eerst wandelen en fietsen, daarna wat lopen intergreren. Ik probeer ook aan m'n lenigheid te werken en doe heel af en toe wat stabiliteits oefeningen. Hoewel ik dat gerust wat meer zou mogen doen. Ik ervaar ook dat varieren qua sport heel doeltreffend is. Onlangs ben ik ook begonnen met muurklimmen, wat volgens mij gaat bijdragen tot het versterken van m'n core-spieren.

Nu zit ik met het wandelen al aan de marathon afstand op zo'n 5uur tijd. (beetje lopen onderweg mag wel hé) Lopen kan ik nu zo'n 25km ononderbroken en heb onlangs op een 5km onder de 19min gelopen. Het is niet wat ik vroeger kon, maar het stelt me toch tevreden dat ik progressie maak. Rekening houdend dat ik nu 10kg meer weeg dan in m'n hoogdagen is dat zeker niet teleurstellend. (1m81 en 78kg nu)

Ik vind het leuk om ervaringen te delen met andere mensen met een gelijkaardig probleem, we kunnen veel van elkaar leren. In ieder geval, geloof de dokters niet als ze zeggen dat je loopcarriere over is. Mij vertelden ze dat ik hoogstens nog 10km zou kunnen lopen en dat op een rustig tempo. Waar een wil is, is een weg. Nu ben ik erop gebrand om dit jaar nog een marathon of een korte ultra te lopen. Ik hoop in november ofzo....

Sterkte aan m'n mede rugklacht-makkers!

Als ik dit hier zoal lees dan denk ik dat de patient de beste dokter is, de klassieke geneeskunde heeft blijkbaar nog altijd niet een gepaste oplossing voor zo'n soort problemen en ik denk dat bij jou muurklimmen een plezantere manier is op je rug en buikspieren te trainen. Alvast veel succes in het terug opbouwen van je conditie.
renzolini

Berichtdoor Bakuda » wo dec 26, 2012 2:19 am

ja astra had er ook last van we doen het zelfde als carola en we hebben achter de auto zo een plastice strip aan gehangen dit schijnt ook te helpen,bij ons in ieder geval wel

Andwoord Angela
Existe un sitio fiable donde es posible ordenar Priligy generico online que trata la eyaculacion precoz de forma sencilla. Tambien trate de comprar Kamagra masticable en Barcelona con seguridad.
Bakuda

Berichtdoor crazybob » vr dec 28, 2012 10:36 am

Om een keertje terug te komen op m'n postje van een half jaartje geleden:
Heb dus verder blijven werken aan m'n conditie en heropbouw, maar ben wat stouter geworden in m'n doelen stellen. Had me voor dit jaar eigenlijk hoogstens een marathon durven voorstellen. (had wss "tis voor niks" in Geldrop geworden) Ik wou er naartoe werken met enkele "kortere" trails, Val d'Heure (36km) en Portes des Ardennes (33km). Die allebij zeer goed verlopen zijn, allebij een tempo van meer dan 10km/h kunnen aanhouden en respectievelijk 4e en 10e geworden. Toch al niet slecht voor een rugpatientje. Na de laatste trail kreeg ik echt een morale boost en ging ik op zoek naar een uitdaging voor het najaar. Er stond sowiso al het vervolledigen van de Eifelsteig op het programma, in 2011 had ik samen met m'n vrouw en moeder al de helft van Hillesheim richting Trier gedaan en dit jaar staar dus de andere helft richting Aken op het menu. Ideale voorbereiding op de Uewersauertrail (50km, dénivilé 1500m) een niet al te zware en doenbare ultratrail.... Die is het dus geworden en heb hem zelfs buiten verwachting goed vervolmaakt 5u05min!
Daarna heb ik mezelf wat rust gegund, maar dat is wat langer uitgedraaid dan ik verwacht had. Door ziekte en lichte hinder in de rug (pas 3 weken nadien opgekomen) nog altijd niet serieus terug op gang geraakt. Heb me wel in de euforische periode erna ingeschreven voor wat misschien wel de grootste uitdaging uit m'n loopcarrière gaat zijn. Een joekel van een ultra in Zuid-Frankrijk. De Trail des Citadelles (73km, dénivilé 3600m), weet niet wat dat gaat geven... Ben vandaag dan maar na 4 dagen niets doen door keelpijn erop uit getrokken voor een tochtje van 6.5km. Het voelde goed en ik hoop terug op de rails te staan, want 31 maart is het zover!

Wil mensen met last en hinder van blessures alleen maar aanmoedigen met dit verhaal. Durf terug doelen stellen en dat hoeft niet al te braaf te zijn, je kan nog altijd ambitieus zijn in wat je wil berijken. Einige zin voor realisme is wel aangeraden, hoewel ik toch weer stillaan begin te dromen van UTMB ofzo....
http://www.bloggen.be/runningfreaks next race 13/03/2011 6uur Stein
crazybob

Keer terug naar kwetsuren