last van rechter been

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

last van rechter been

Berichtdoor renzolini » za maart 24, 2012 12:49 pm

Woensdag heb ik een rustige looptraining gehouden, na 20 minuten kreeg ik veel last van mijn rechterkuit. Na kleine 40 minuten gestopt met lopen.
1 uur na het lopen had ik ook last van de onderkant van mijn rug.
De dag er na heb ik last van mijn rechterhamstrings en van mijn rechter kuit. De pijn aan mijn rechterkuit voel ik af en toe maar heb ook nog last van mijn rechterhamstrings. Vandaag gaan fietsen en dit lukt goed, de pijn is alvast niet erger geworden.

Welke blessure zou ik hebben, zou het niet gewoon mijn hernia zijn dit er voor zorgt dat ik pijn heb aan mijn been of moet ik de oorzaak zoeken waar de pijn zich bevindt en is het gewoon een hamstringblessure?
zo ja wat doe ik het best?
renzolini

Re: last van rechter been

Berichtdoor veke74 » za maart 24, 2012 5:43 pm

ik heb gelijkaardige verschijnselen soms. bij mij ook altijd de rechterzijde.

Dit komt doordat je bekken uit balans staat. Een ongelijke beenlengte kan dit veroorzaken. door te lopen kan het zijn dat dit te veel uit balans gaat. Op regelmatige basis bij een osteopaat paseren om het bekken terug goed te zetten is een oplossing. Als je niks doet gaat het alleen maar erger worden. Je lichaam is uit balans en je spieren staan verkeerd gespannen .
veke74

Berichtdoor renzolini » zo maart 25, 2012 7:11 pm

veke74 schreef:ik heb gelijkaardige verschijnselen soms. bij mij ook altijd de rechterzijde.

Dit komt doordat je bekken uit balans staat. Een ongelijke beenlengte kan dit veroorzaken. door te lopen kan het zijn dat dit te veel uit balans gaat. Op regelmatige basis bij een osteopaat paseren om het bekken terug goed te zetten is een oplossing. Als je niks doet gaat het alleen maar erger worden. Je lichaam is uit balans en je spieren staan verkeerd gespannen .

Dit zou wel eens de juist diagnose kunnen zijn, volgende week ga ik eens langs bij de osteopaat. Vandaag gelopen, als ik rustig loop valt het mee maar er na voel ik meer pijn. Was dit euvel bij jou vlug genezen of duurde het toch enkele weken?
renzolini

Berichtdoor renzolini » ma maart 26, 2012 5:07 pm

vandaag al kunnen gaan naar chiropractor en inderdaad er zat het een en het ander niet op zijn juiste plaats, ik heb er geen spierblessures aan overgehouden dus valt het al bij al mee. Vrijdag moet ik een 2de en laatste maal terug en mss kan ik zelfs zaterdag al meedoen aan de geplande loopwedstrijd.
renzolini

Berichtdoor bakkertje 64 » ma maart 26, 2012 5:33 pm

renzolini schreef:
veke74 schreef:ik heb gelijkaardige verschijnselen soms. bij mij ook altijd de rechterzijde.

Dit zou wel eens de juist diagnose kunnen zijn, volgende week ga ik eens langs bij de osteopaat. Vandaag gelopen, als ik rustig loop valt het mee maar er na voel ik meer pijn. Was dit euvel bij jou vlug genezen of duurde het toch enkele weken?

heb daar al hééél mijn loopcarrière last van, ook bij mij zijn er 3 wervels versleten in mijn rug en mijn bekken staat helemaal schots en scheef.Volgens mij komt het altijd weer terug, of je zou moeten een nieuwe correcte loophouding aanleren
i am me and i want to be the best me i can be

www.bloggen.be/bakkertje64
bakkertje 64

Berichtdoor veke74 » ma maart 26, 2012 6:51 pm

renzolini schreef:

Als ik tijdig langsga bij de osteopaat is het geen probleem. maar vorig jaar had ik het steeds uitgesteld. Ik weet wat de tekenen zijn. als mijn schouder en mijn nek begint te trekken, of mijn kuit begint zo van die rare snokjes te krijgen. dan moet ik even passeren.

vorig jaar heb ik gewacht en uitgesteld en het gevolg was dat mijn harmstring ook serieus begon te trekken. Ik kon echt niet lopen. Toen heb ik mijn normale behandeling moeten aanvullen met electroschoks op de harmstring om ze te laten herstellen en ontspannen. al bij al heb ik toch van juli tot november last gehad. maar ik ben wel altijd blijven lopen . eerst gewoon traag en dan vanaf oktober terug met wat snelheid erbij.

nu hou ik het heel kort bij. voor de marathon van gisteren ben ik in totaal 4 keer geweest .

zoalng je geen blessure hebt is het heel goed bij te houden. je moet alleen tijdig laten behandelen.

Ik had ook gevraagd of een zooltje in de schoenen iets zou kunnen opbrengen . Maar dat raad mijn osteopaat toch af. vermits ik nu verder nogal blessurevrij kan lopen en zo'n zooltje toch je loopstijl mee beinvloed.

Wat ook wel iets is om op te letten is de kant van de baan om op te lopen. je moet zien dat je niet altijd aan dezelfde kant loopt. de baan is meestal hellend. en naar gelang je links of rechts loopt loop je meer uit evenwicht. zeker als ik last begin te krijgen dan voel ik het verschil enorm.
veke74

Berichtdoor renzolini » do apr 12, 2012 3:49 pm

na 3 consultaties bij de Chiropractor is het nog steeds niet helemaal weg mijn uitstralingspijn in mijn benen.

Voor het ogenblik probeer ik mijn trainingen rustig af te werken en mijn buikspieroefeningen op te drijven. Ik heb niet echt zin om terug maanden langs de kant te staan.

Heeft er iemand nog andere of betere tips?
renzolini

Berichtdoor veke74 » do apr 12, 2012 4:52 pm

als je lichaam erg uit balans staat kan het wel wat duren eer het terug in orde staat. Telkens als je loopt kan het ook weer uit balans komen. Het is de bedoeling dat je na verloop van tijd de tijd tussen een behandeling kan verlengen en dan uiteindelijk met een onderhoud om de zoveel tijd alles in balans houdt.

Zelf heb ik nu na de marathon ook weer een opflakkering. dus ik zit ook weer een paar keer bij de chiropractor. maar ik kan blijven lopen en ik heb geen echte blessure .dus voor mij werkt het. Je kan deze instabiliteit echter niet volledig kwijt geraken. deze is eigen aan je lichaam en je loopfrequentie.
veke74

Keer terug naar kwetsuren