PRP-injectie bij ontstoken kniepees

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

PRP-injectie bij ontstoken kniepees

Berichtdoor briegel » ma nov 21, 2011 12:12 pm

Ik heb sinds een half jaar last van een ontstoken patellapees. Er is al vanalles en nog wat aan gedaan maar niets dat effciënt is. Nu stelde mijn sportarts voor om een PRP-injectie te laten zetten door een orthopeed. Er wordt dan eerst bloed getrokken, dit wordt gefilterd zodat de bloedplaatjes en plasma overblijven en dit wordt dan ingespoten in de patellapees. Het zou in 70% van de gevallen helpen en kost 80euro waarvan je niets terugkrijgt van de ziekenkas. Heeft er al iemand ervaringen hiermee?
briegel

Re: PRP-injectie bij ontstoken kniepees

Berichtdoor zimonzlot » ma nov 21, 2011 8:40 pm

Zelf heb ik geen ervaringen met deze behandelmethode. Wat mij wel bekend is, is dat er veel onderzoek gedaan wordt naar dat soort behandelmethoden.
Om een goede afweging te maken kun je jezelf of de sportarts de volgende vragen stellen:
Wat is de effectiviteit bij sporters?
Wat zijn de resultaten op langere termijn?

Ben ook wel benieuwd welke behandelmethoden je tot nu toe hebt geprobeerd. Heb je al excentrische training geprobeerd. Deze vorm van training werkt vaak goed bij peesproblematiek.
De oplossing is vaak in de oorzaak te vinden
http://www.optimaalsporten.nl
zimonzlot

Berichtdoor briegel » di nov 22, 2011 11:57 am

Hier een lijstje met de dingen die ik al geprobeerd heb:
- manuele therapie : de oorzaak lag in het verleden bij een kwetsuur vaak in mijn bekken of rug, maar na correctie was er nog geen verbetering
- kiné : ijs, fricties, ultrason heeft niet geholpen
- excentrische oefeningen gedurende 3 maanden tot soms 3x/dag, ook niet geholpen
- osteopaat
- shockwave : heeft eigenlijk het beste geholpen van allemaal, maar niet voldoende
briegel

Berichtdoor zimonzlot » wo nov 23, 2011 2:57 pm

Mmmm, tsja, uhhhm inderdaad heb je tot nu gedaan wat binnen je bereikt ligt. In principe is 80 euro niet duur voor een gezonde pees.
Als je alles zo ongeveer geprobeerd hebt dan kun je dit wellicht overwegen. Nooit geschoten is altijd mis.
De oplossing is vaak in de oorzaak te vinden
http://www.optimaalsporten.nl
zimonzlot

Berichtdoor briegel » do nov 24, 2011 3:09 pm

Heb deze voormiddag PRP-injectie gekregen, was wel redelijk pijnlijk moet ik zeggen.
Nu 2 maanden afwachten om te evalueren.
Ondertussen moet ik veel fietsen en gaan fitnessen om quadriceps te versterken.
Daarna terug proberen te lopen.
briegel

Keer terug naar kwetsuren