Kroniek van een hielspoor.

Alles over kwetsuren: genezen, voorkomen, diagnose, ...

Moderators: R4P, toon

Kroniek van een hielspoor.

Berichtdoor zapperboy » za sep 10, 2011 9:42 am

Heb sinds maart hielspoor.Daar ik ook een verslaafde jogger ben,kon ik deze pijn missen als de pest.Eerst ontstekingsremmers,hielp niks,kine:geen positief resultaat,nieuwe steunzolen MET uitsparing,gaf geen verbetering.Dan naar een sportdokter in Hasselt.Deze stelde voor Schockwave Therapie.Er zijn mensen die dat niet erg vinden,maar ik p^ste bijna in mijn broek.Na 3x was er verbetering.Ik ben steeds blijven door joggen,om de andere dag 35 a 40 minuten,dat was ff inkorten,daar ik gewoon ben tussen de 90 a 100 minuten te joggen.Onder het lopen heb ik plots een goed gedacht gekregen.Ik ben thuis gekomen,heb mij op mijn buik op de sofa gelegd en mijn vrouw met haar duim laten zoeken naar de plaats waar het ''aanhangsel''zich bevond onder mijn hiel.Nadat zij de plaats gevonden had heeft zij er een dikke druppel nagellak op de pijnlijke plaats gedaan,waarna ik ogenblikkelijk op mijn steunzool ben gaan staan.De plaats waar de nagellak achtergebleven was en de uitsparing die de zolenmaker geplaatst had gaf een verschil van bijna twee centimeter aan.Ik mijn oude zolen genomen een uitsparing op de ''plaats'' gemaakt waar de nagellak achtergebleven was en .....daar zat de fout.Nu kan ik zeggen dat met de aanpassing in mijn zool en de Schockwave Therapie ik voor 90% pijnvrij ben.(En nu hout vast houden).

Nb.Er zijn dokters die beweren dat hielspoor het gevolg is van melkproducten te eten en te drinken.
De morgenstond heeft lopen in de mond.
zapperboy

Re: Kroniek van een hielspoor.

Berichtdoor zimonzlot » zo sep 11, 2011 3:40 pm

Goed om te horen dat de klachten duidelijk zijn verminderd.
Maar pas op dat diezelfde klachten niet recidiveren. Dit komt namelijk regelmatig voor bij sporters. Die komt doordat een hielspoor soms in de hand wordt gewerkt door een te strakke peesplaat onder de voet die zich hecht aan het hielbeen. Een teveel aan trekkrachten ontstaat door bijvoorbeeld overpronatie of overgewicht.

Succes verder!
De oplossing is vaak in de oorzaak te vinden
http://www.optimaalsporten.nl
zimonzlot

Berichtdoor loperkes » di sep 27, 2011 7:41 am

Het ei van Columbus!Ben in voorbereiding op de marathon in Dublin en door in mei/juni met ander merk schoenen te hebben gelopen overbelasting op de hiel:stijve peesplaat en stekende pijn op één punt in de hiel,vergelijkbaar met hielspoorklachten.Terug naar mijn oud merk schoenen gegaan maar door het vele trainen kan de overbelastingsontsteking niet genezen.Bij het opstaan of na even gezeten te hebben na het lopen een ouwe pee van 100 jaar.Koelen met ijs en rekkken geeft wel enig soelaas maar beperkt.Na de tip met het gat in de inlegzool waardoor de pijnplek bij het neerkomen van de voet minder belast wordt,kan ik nu een paar uur lopen zonder echt hinder te hebben.Ik gebruik het zooltje ook door de dag in gewone schoenen en eindelijk is er sprake van verbetering.Als de trainingsomvang na de marathon daalt zal alles wel in orde komen.Bedankt voor de tip,zeker het proberen waard!
loperkes

Berichtdoor loperkes » di sep 27, 2011 7:43 am

Nog vergeten:heb geen inlegzool van de inlegzolenmaker,maar heb gewoon uit een oudere loopschoen van hetzelfde type het inlegzooltje genomen en daar het gat uit gesneden. :idea:
loperkes

Keer terug naar kwetsuren