flessenriem

Alles over sportvoeding

Moderators: R4P, toon

flessenriem

Berichtdoor runner75 » di jul 20, 2010 7:38 am

Ik ben op zoek naar een degelijk middel om water mee te nemen tijdens mijn lange duurlopen in voorbereiding op een marathon. Heb al gehoord dat sommige flesjes hinderlijk zijn (klotsend water tijdens het lopen enzo...) Zijn er alternatieven voorhanden?
runner75

Re: flessenriem

Berichtdoor Gino » di jul 20, 2010 2:39 pm

Ik doe mijn lange duurlopen steeds met mijn camelbak op, zeer handig, gewicht is verwaarloosbaar, drank blijft goed koel.
Runners are freaks, they don't behave like normal people, they don't dress like normal people.
www.bloggen.be/gino78
Gino

Berichtdoor poepegatje » di jul 20, 2010 4:05 pm

om dat klotsen in je flesje te voorkomen: lucht eruit duwen als je gedronken hebt.
Ik heb het ooit geprobeerd, met zo'n gordel met flesjes, na 3 km thuis binnengelopen en in de hoek gegooid.
Die gordel schoof naar boven, irriteerde op m'n huid....nu gewoon flesje water en lucht eruit als ik gedronken heb.
poepegatje

Berichtdoor sandy » di jul 20, 2010 5:02 pm

Ik gebruik al jaren de drankengordel van Perfekta en ben daar zeer tevreden over. 2 flesjes vooraan, 2 flesjes achteraan. Sluit met een klittenband, en je hebt vooraan nog een zakje waar je een gsm/sleutel/gelletje...in kwijt kan.
Ik draag hem om mijn middel, niet op mijn heupen. Om mijn middel blijft hij het beste zitten. Als ik hem om mijn heupen doe, beweegt hij meer en schuift hij altijd naar boven, richting middel. De zijkanten blijven vrij, zodat ik nergens met mijn armen tegen een flesje schuur.
De flesjes passen in houdertjes die van elastiek zijn gemaakt. Flesje eruit pakken of erin steken gaat moeiteloos en snel.
Overigens, ik gebruik nu ook grotere flesjes van een ander merk, die passen ook in deze houdertjes.
Als ik een lange duurloop doe, en gebruik ik één houdertje om een pakje papieren zakdoekjes mee te nemen. Past perfect.

In het begin is het even wennen, maar na 1 km voel ik al niet meer dat ik hem aan heb. Echt kwestie van gewoonte.

Afbeelding
We made a promise
We swore we'd always remember
No retreat, no surrender
sandy

Berichtdoor wim19 » di jul 20, 2010 6:19 pm

ik gebruik die van kalenji decathlon heel goedkoop en makkelijk om dragen 4 flesjes zitten eraan :D
wim19

Berichtdoor Johan76 » wo jul 21, 2010 1:12 pm

Je kunt ook je flessengordel met enkele veiligheidsspelden aan je tight/short vastmaken, dat helpt ook goed tegen het omhoog komen van de gordel :idea:
Johan76

Berichtdoor peterke » do jul 22, 2010 7:45 pm

heel tevreden van de flessengordel van de decathlon en voor 8€ zijt ge er vanaf ;)

http://peterdedecker.com/03-02-2009/rie ... ussen-aan/
Mijn Blog over mijn loopgekte: Peter de endorfine junkie
peterke

Berichtdoor crazybob » za jul 24, 2010 5:13 pm

Momenteel heb ik het voor handheld-waterbottles. Heb er zo eens eentje gekregen tijdens en wedstrijd en gebruik die nu regelmatig. Alleen met echtlange duurlopen moet je wel eens kunnen bijvullen of twee stuks meenemen. Bijkomens voordeel is dat je ineens ook een work-out van je bovenlichaam hebt. Gebruik ook een camelbag van de Decathlon bij langere trails, maar zo'n gordel is wel zo goed als afgeschreven bij mij. Misschien dat ik hem nog eens gebruik bij heel warme temperaturen tijdens een lange trail wanneer het echt te warm is om met een rugzak te lopen.
crazybob

Keer terug naar voeding