Steenberg Erpe-Mere

Alles over trainen: schema's, tips,...

Moderators: R4P, toon

Re: Steenberg Erpe-Mere

Berichtdoor Jean » do apr 21, 2011 10:47 am

Vanochtend met m'n broer een stevige loop gedaan van 1u13min op de finse piste Steenberg.
Onze aanvangsronden waren aan een tempo van 4'52" dat geleidelijk naar 4'45" ging.
Vervolgens zijn we de volgende ronden dit tempo blijven vasthouden om naar het einde van onze loop toe de laatste drie ronden aan resp 4'35" - 4'25" en 4'20" te voltooien.
Afgezien; maar héél tevreden deze training tot een goed einde te hebben kunnen brengen (met het krampverhaal van maandag jl nog in gedachten was ik er op voorhand niet gerust in).
Thuis gekomen en 20 min ijspack gelegd. Mijn knie ziet er nog "normaal" uit en 'k voel ook niets binnenin.
Ik voel wel de trainingsarbeid; m'n bovenbeenspieren geven me zelfs bij gewoon stappen "acte de présence" (zalige pijn heet dat in onze regio) en 'k zal ze straks verwennen met een rustig fietstochtje van een uurtje op een klein verzet met zo weinig mogelijk kracht te gebruiken.

Morgenvroeg een nieuwe rustige duurloop in Steenberg gevolgd door 2u fietsen.

Zaterdag- en zondagochtend om 08u30 afspraak met het groepje "Steenberglopers".
Jean

Berichtdoor marc b » ma apr 25, 2011 9:13 am

Dag collega lopers

Deze morgen samen met Jean een rustig loopje gedaan van 1u15 op steenberg en voor onze normen aan 4.50, dus was het wel degelijk rustig :lol: :lol:
Via Jean vernam ik dat JPDT graag samen met mij zou willen lopen op woensdag as.
Wel Jean-Paul voor woensdag zal ik om 14u30 thuis vertrekken en dan ben ik zo rond 14u40 op de piste.
Je mag tot bij mij thuis komen met de auto of je gaat naar steenberg, aan u de keuze.
Gisteren was Alain van de partij en Alain had de derde plaats behaald in .......( ik weet het niet meer ).
Nu is het nog wachten op GDK en dan is ons groepje terug kompleet.
Deze namiddag eens rustig ontspannend gaan vissen en nog wat van het mooie weer genieten.
Tot de volgende training hé mannen ( zaterdag 8u30 ).
marc b

Berichtdoor Jean » ma apr 25, 2011 9:22 am

Mijn laatste verlofdagje is alweer enkele uren aan de gang en de looptraining (een duurloopje van 4'50" km gedurende 1u05min in gezelschap van m'n broer) is net achter de rug.

Op de weekendtrainingen nog even terugkomen; zaterdag deden we met onze loopgezellen op Steenberg een vlotte duurloop met rondjes van 4'50" naar 4'25" op het einde. JPDT werkte die samen met mij af omdat de anderen samen met m'n broer ook nog 4 x 1040m tussendoor deden. De training was in totaal 1u10min lang.

Zondagochtend deden we weer een duurloop. We mochten Alain Geerts en Alain Cobbaut ook in ons groepje verwelkomen (de laatste ook net terug bezig na een meniscus operatie). De aanvangsronde was aan 4'50" maar al spoedig noteerden we passages van 4'35" op 1040m/ronde.
Het werd een tempoloop voor mij, waarbij m'n Garmin 310 XT 10.480m aangaf na 44 min gelopen te hebben.
De laatste rondjes werkten we af aan 4'18" en 4'10" waarmee we dan in totaal 55 min aan een mooi tempo hadden gelopen.
Daarna nog enkele ronden rustig uitgelopen zodat we aan 1u12min totale trainingsduur kwamen.

Tevreden over dit trainingsweekend. Looptempo en -duur opgedreven en de knie heeft dit goed doorstaan.
Mijn fietstocht zondag heb ik wel ietsje ingekort, want veel kracht had ik niet meer over in m'n benen.

Straks nog een rustig fietstochtje afwerken en vervolgens in rust aftellen naar de werkhervatting morgen.
Jean

Berichtdoor JPDT » ma apr 25, 2011 10:12 am

[quote="marc b"]

Via Jean vernam ik dat JPDT graag samen met mij zou willen lopen op woensdag as.
Wel Jean-Paul voor woensdag zal ik om 14u30 thuis vertrekken en dan ben ik zo rond 14u40 op de piste.

hoi Marc ,
past perfect , woensdag ben ik er om 14h40 op de piste .

JPDT
JPDT

Berichtdoor marc b » di mei 03, 2011 11:27 am

Beste steenberglopers,

We mogen van geluk spreken dat we " het steenberg " tot onze mogelijkheden om te lopen hebben.
Vandaag kon ik niet direct gaan lopen wegens winkelbezoeken.
Nu wou het toeval dat ik ook in Lede een winkel moest aandoen.
Dat kwam dan goed uit, zo kon ik de NIEUWE finse piste in Lede eens gaan uittesten.
Jawadde jongens WAT IS ME DAT VOOR IETS ZEG :roll: :roll:
Zonder afbreuk te doen aan de geleverde prestaties van de aanleggers van het stuk piste ( want dat is maar een stuk ook )toch enkele bedenkingen hierover.
De paadjes zijn netjes afgewerkt met een betonnen boordsteen en zijn breder dan op andere plaatsen ( oa steenberg en Ninove ).
De afstand van de Finse piste is ongeveer 400 m, wat toch vrij kort is, en zit verweven in het vroegere parcour rondom de voetbalpleinen.
Tot daar het goeie nieuws, het slechte aan deze piste is de gebruikte grootte van de schorsstukken.
Hieop lopen gaat enkel; ofwel suuuuuuper traag, ofwel ........ niet :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb het geprobeerd en het is voor mezelf afgekeurd.
Dus collega's lang leve steenberg :P :P

Morgen ga ik met JPDT lopen en we hebben afgesproken om 9uur in steenberg vertrekken voor een tamelijk rustige duurloop op de straat en in de kouters ( JP mag het tempo bepalen )
Daarmee zijn we terug al half de werkweek en is het terug aftellen naar zaterdag om met ons groepje te lopen.

Oh ja, even dit nog , Zondag ben ik Paul nog tegen het lijf gelopen op een opendeurdag van een school.
Paul was ziek geweest en kon daardoor niet komen meelopen ( afgesproken met GDP !!! )

Nog een goeie werkweek en tot zaterdag.
marc b

Berichtdoor FilipV » di mei 03, 2011 2:15 pm

Hoi Marc, JPDT en co,
Net terug van m'n 5-daagse Istanbul, ik zal terug efkes moeten opbouwen. Ik heb daar wel elke dag m'n kms al stappend (bergop/bergaf) afgewerkt en dat voel ik toch wel wat aan de kuit.
Ik probeer morgen (m'n laatste verlofdag) ook om 9u aanwezig te zijn of zelfs iets vroeger (ik vertrek al lopend van thuis en draai enkele rondes op het benedenstuk). 't Zal niet te rap mogen zijn voor mij morgen. Enfin, we zien wel ....
FilipV

Berichtdoor FilipV » wo mei 04, 2011 10:41 am

Vandaag eens buiten de finse piste gelopen. Samen met Marc en JPDT een vlot duurloopke van 20,2km (4.54/km) door de (voor mij soms onbekende) straten, veldwegeltjes en bossen van E-M. Na 5 dagen niet gelopen te hebben (city-trip), er toch geen last van ondervonden. Dus we bouwen verder op en kijken uit naar onze zondagse interval-training (4.05/ronde) met de rest van de groep. Dus GDP, als je dit leest ....
Op 300m van m'n huis efkes chance gehad. Een oude pé reed me bijna aan met z'n auto, kon nog net op tijd in de berm springen.
FilipV

Berichtdoor JPDT » wo mei 04, 2011 11:35 am

Bedankt voor het gezelschap hé mannen . Prachtig lenteweertje , mooie omgeving , goe gezelschap én babbel maken dat , (alhoewel de conditie nog niet is wat het zou moeten zijn maar daarvoor doen we het ) ,langere duurloopjes met enkelen tesamen blijkbaar vlugger én gemakkelijker af te haspelen lijken dan alléén . Misschien wekelijks er zo eentje in plannen :P .
JPDT

Berichtdoor GDP » wo mei 04, 2011 2:26 pm

Jo de mannen,

Allemaal goei ideekes van Filip en Jean Paul,

Mijn gewicht gaat verder naar omlaag (-3 al) en conditie dus verder omhoog :P !!
Hopelijk kan ik terug de draad van vroeger oppikken. Binnen een vijtal kilo's zullen jullie het verschil wel zien haha

Voor interval op zondag ben ik zeker bereid.
Langere duurloop ook, maar dan gaat dat ofwel za morgen moeten zijn.(vertrek op steenberg en vandaar samen de kouters in)
Ofwel in de week maar dan 's avonds vanaf 17u30 ...

Tot dit weekend mannen.
Deze avond samen met Jean op Steenberg op 17u30

GDP
GDP

Berichtdoor FilipV » wo mei 04, 2011 9:26 pm

Ik hoop dat onderstaand bericht geen roet in het eten gooit voor komende zondag....

Zondag 8 mei organiseert WTC De Hoeftrappers te Aaigem diverse fietstochten, zowel wegtochten als mountainbiketochten met start aan sporthal Steenberg.
Er zijn wegtochten van resp. 26, 37, 60 en 90 km met start vanaf 7u30.
Daarnaast zijn er ook mountainbiketochten van 26, 42 en 55 km met eveneens start vanaf 7u3O.
Er zijn kleedkamers, douches,bikewash en gratis fietsbewaking.
Onderweg is er ruime bevoorrading.
FilipV

Berichtdoor Jean » do mei 05, 2011 6:43 am

Gisteravond tussen 17u30 en 18u35 een duurloop gedaan samen met GDP.
We hebben ons tempo gaandeweg opgekrikt zodat ons gemiddelde rond de 4'44"/ronde uitkwam; dit over 13 ronden en waar we beiden tevreden mee waren.

Filip; die MTB tocht zondag gaat wel degelijk voor problemen zorgen; ik heb het al een keertje in een van de vorige posten in deze rubriek aangehaald.
Door de grote toestroom fietsers ter hoogte van de ingang van de sporthal wordt het voor lopers zo goed als onmogelijk om daar doorheen te lopen.
Er staan ook nadarhekkens en een reinigingsinstallatie in de direkte omgeving van de ingang sporthal en de parking...
De laatste keer dat er zo'n evenement plaatsvond hebben we die ochtend een tempoloop gedaan langs oa Oud-Steenberg en rond de vijver en daarbij een stuk van het parkoer van de MTB'ers gevolgd zodat we sommige stukken tussen de fietsersgroepjes in meeliepen in de richting die zij reden (dat was voor ons wel in de tegenovergestelde richting als deze die we gewend zijn bij het lopen van die omloop).

We zullen het dus wel kunnen oplossen zondag, maar de passage langs de ingang sporthal zullen we moeten vermijden.
Zelf weet ik niet of m'n knie het lopen in het zeer gevarieerde Oud-Steenberg zal aankunnen; vooral die steile afdalingen wil ik liever nog wat mijden...
We zullen dit probleem tijdens onze zaterdagtraining bespreken.
Jean

Berichtdoor GDP » do mei 05, 2011 8:55 am

Jo de mannen,

Ja trainingske met Jean was best pittig. We begonnen onze eerste ronde aan 5'20, dan 5'00 en dan geleidelijk zakkend naar 4'40 - 4'30 4'20,.. !
Straffe kadee de Jean.
Tempo blijft stabiel tot er iemand zich waagt om in ons spoor mee te gaan ; die moet en zal kraken .
Met het gevolg dat de laaste drie ronden dus rond de 4'20 hingen en er niet veel meer gezegd werd :P
Pff dikke benen vandaag , maar inderdaad best tevreden over de evolutie die in de goeie richting gaat.

Voor dit weekend :
Misschien moeten we onze interval op za morgen zetten dan.
Zondag duurloop langs waar het kan. Of anders moeten we afspreken om op zondag eens naar Aalst te trekken naar Osbroek - is zeker tof ook hoor ?

Geert
GDP

Berichtdoor JPDT » do mei 05, 2011 9:51 am

Door omstandigheden kan ik zaterdag zo vroeg niet van de partij zijn . Zondag kom ik af . Kan iemand langs deze weg ten gepaste tijde misschien eens iets laten weten waar én wat er zondag op het programma zou staan ? Is misschien niet zo belangrijk , maar ik ga de komende dagen nog wat km doen en misschien moet/kan ik eventueel wat aanpassen en plannen voor zondag a.s. :P
JPDT

Berichtdoor FilipV » do mei 05, 2011 11:43 am

Voor mij past zaterdag absoluut niet (cursus). Voor zondag wil ik wel naar Aalst gaan, maar zou wel om 10u30 moeten thuis zijn. Oud-steenberg lijkt me wat te zwaar om interval te doen :lol: .
Ofwel doen we een duurloopke van 20km (parcours van afgelopen woensdag met JPDT en Marc).
Ik ga waarschijnlijk komende woensdag een testmeeting doen (5km) op piste Aalst. Desnoods doe ik m'n intervaltraining op finse piste vrijdag kort na de middag.
FilipV

Berichtdoor marc b » vr mei 06, 2011 10:48 am

Hallo iedereen,

Zoals onze Jean al aanhaalde is lopen niet te combineren met een mtb tocht.
Daarom het volgende.
Zaterdag voor GDP en Jean op steenberg rondjes lopen en jullie twee mogen zich uitleven naar het einde toe; dat zal zo een traininkske worden alla woensdag he Geert :cry: :cry: :cry: .
Voor de andere jongens JPDT , Filip en misschien ook Alain, ik zou afspreken op ons gewone uur ( 8.30 ) in steenberg en we zullen een kouter - wegloop doen, iets korter dan 20km, maar wel iets sneller ( zonder overdrijven hé jongens ) :mrgreen:
We zullen een 45 min vlotte duurloop doen en daarna nog 5 bergop versnellingen in en rond het oude steenberg ( indien mogelijk )
Hopelijk weten jullie nu genoeg en tot morgen en overmorgen.
marc b

VorigeVolgende

Keer terug naar trainen