Mont Ventoux oplopen

Alles over trainen: schema's, tips,...

Moderators: R4P, toon

Re: Mont Ventoux oplopen

Berichtdoor jasperjacobs » ma aug 24, 2009 11:34 am

smoothIB schreef:een eerste verschil is de afstand 14 Alpe <-> 22 Ventoux
ten tweede: bekijk de Ventoux dan vanuit Bédoin, de eerste 7 km en de laatste 2 niet meegerekend
OK die moet je ook doen, maar met een gemiddelde helling van 3,9% zijn die eerste 7 nog goed beloopbaar
die laatste 2 moeten op karakter :twisted:

Een ander verschil wel het feit dat wanneer je de Mont Ventoux beklimt vanuit Bedoin je eigenlijk geen moment rust hebt, het stijgt constant zonder ergens stukken recuperatie.
Op Alpe D'huez Is elke bocht vlak en wanneer je daar de buitenkant neemt is het een welgekomen moment van rust.
jasperjacobs

Berichtdoor Jo&Speed » vr aug 28, 2009 7:51 pm

Yow lopers!

Hier zijn we weer! Heeft er iemand hier looproutes op Garmin in onze Ardennen? Ik overweeg om in de streek van Battice enkele trainingsduurlopen te doen, vandaar dat de Garmin met gps zijn nut zal bewijzen.
Ik hoor dat een groepje lopers uit Halen ook een poging op de Ventoux gaat doen? Alvast veel succes en laat jullie es horen!

Voor zij die Twitteren: onder de naam 'vermeulenjo' kan je mijn kapriolen/geknoei/loopervaringen volgen...

Groetjes!
Jo&Speed

Berichtdoor Jo&Speed » vr aug 28, 2009 7:53 pm

Laat dat van diene Twitter maar vallen, dat spel werkt nog ni optimaal.
Ofwel ligt het aan mij :P
Jo&Speed

Berichtdoor 250 gram sossies » vr aug 28, 2009 8:29 pm

Jo&Speed schreef:Yow lopers!

Hier zijn we weer! Heeft er iemand hier looproutes op Garmin in onze Ardennen? Ik overweeg om in de streek van Battice enkele trainingsduurlopen te doen, vandaar dat de Garmin met gps zijn nut zal bewijzen.

http://connect.garmin.com/activity/9141586

20.48km - gestart en aangekomen in de sporthal van Melen (Soumagne) maar je kan uiteraard evengoed vertrekken in Battice. Vrij zwaar parcours. De strook van Cérexhe-Heuseux naar Melen loopt door het bos en is geografisch moeilijk bepaalbaar en technisch moeilijk beloopbaar (zelfs geen singletrack.) De route was gemarkeerd met signalisatielint. Je kan daar dus beter op straat blijven.
Bergaf gaat rapper dan te voet
250 gram sossies

Berichtdoor Jo&Speed » za aug 29, 2009 11:29 am

Bedankt voor de route, die gaat weldra op mijn trainingskalender verschijnen...
Al zal ik er langer over doen, blijkbaar ben jij een veel betere loper als ik :oops:

Maar dat geeft niet, zolang ik het einde maar haal :)

Merciekes!
Jo&Speed

Berichtdoor smoothIB » zo aug 30, 2009 10:58 am

smoothIB schreef:op 15/8 loop ik er de Alpe21, een loopwedstrijd van Bourg d'Oisans de 21 bochten tot boven in Alpe d'Huez
ook zal ik naast een verslagje dan mijn trainingsschema posten

zoals beloofd, zowel mijn verslag als trainingsschema kan je hier vinden:

http://www.joggings.be/f3joggings/viewtopic.php?f=7&t=1645
Aim higher, faster or longer...
smoothIB

Berichtdoor Gunterke » ma jun 03, 2013 4:06 pm

oud topic nog eens boven water halen:

diegene die de Ventoux al opgelopen hebben, loop je dan ook naar beneden of staat er een auto boven op jullie te wachten?
zou mssh ook wel eens een kans wagen maar heb nog het meeste schrik van 20km bergaf te lopen (zal spieren overbelasten die je anders bijna niet gebruikt vermoed ik)
Gunterke

Berichtdoor depit » za jun 15, 2013 9:45 pm

Mij zijn ze boven komen ophalen. Iets handiger dan 21km naar beneden al lopend. Nu dit avontuur is voor mij geleden van augustus 2006 maar eentje om nooit te vergeten!!!
Lopen is genieten!!!
depit

Berichtdoor Gunterke » zo jun 16, 2013 11:55 am

Ik ga alvast een poging wagen binnen 2 weken, we zien wel waar we uitkomen. Doel is om boven te geraken, ongeacht de tijd.
Heb mijn vrouwke kunnen overtuigen om me boven met de auto op te halen dus dat zit ook al goed.

Nu nog wat heuveltrainingskes inlassen om het klimgevoel in de benen te krijgen ;-)
Gunterke

Berichtdoor Gunterke » do aug 01, 2013 8:41 am

Gunterke schreef:Ik ga alvast een poging wagen binnen 2 weken, we zien wel waar we uitkomen. Doel is om boven te geraken, ongeacht de tijd.
Heb mijn vrouwke kunnen overtuigen om me boven met de auto op te halen dus dat zit ook al goed.

Nu nog wat heuveltrainingskes inlassen om het klimgevoel in de benen te krijgen ;-)

ter info: begin juli zonder veel problemen de top van de ventoux gehaald in ideale weersomstandigheden, zijnde regen en mist
Gunterke

Berichtdoor mrnnn » vr apr 11, 2014 1:17 pm

ik heb hem vorige zomer opgelopen. bedenkingen:

1. ik heb hem vanuit bedouin via de weg opgelopen. zoals de fietsers. die zijn trouwens erg vriendelijk voor lopers. kreeg veel complimentjes en gaf er natuurlijk ook evenveel terug. ik haalde af en toe eens iemand in en 1 vlaming reed de hele weg iets voor of achter me. in laatste stuk brak hij nog wel wat en uiteindelijk hadden we een gelijkaardige tijd (aanloop is vlakker en beter voor fietsers
2. eenmaal boven was het plan het trailpad van de 50km trailrun die daar te doen is te nemen om af te lopen. de pijlen staan echter maar in 1 richting en ik moest tegen richting lopen. geen sinecure en ik vond enkel de 1e markering, daarna was ik de weg al kwijt. gelukkig had ik mijn garmin aan en wist ik waar mijn startpunt was. een van mijn meer avontuurlijke afdalingen over de bergkam van de ventoux. heel leuk.
3. mijn vriendin ging me tegemoet wandelen op dat pad. wegens puntje 2 zag dat er dus neit goed uit. gelukkig gsm mee en ik kon ongeveer haar richting uitlopen. we hadden op voorhand nummertjes op de kaart met de trail route gezet zodat ze me kon doorsturen "ik zit aan puntje 3".
4. zij raakte het trailspoor trouwens ook kwijt. staat dus totaal niet goed aangeduid.
5. zoals al gezegd: vertrek vroeg. ik vertrok om 9h, een uur later dan gepland. na 2h lopen was het zweten en puffen. het was die dag ook 34 graden :-)
6. er rijden een pak autos en heeeeeel erg veel vespas de berg op. ademen suckt toch een minuutje of 2 als die net voorbij gekomen zijn.

mijn route: http://www.strava.com/activities/72310534

is wel mooi hoor. eens je vantussen de bomen komt en hem daar zo ziet liggen, de kale berg. maar als ik het nog es deed zou ik toch voor het trailpad gaan en niet voor het asfalt. ook leuker en beter voor de gewrichten denk ik.

veel plezier aan iedereen die hem doet en als je tips hebt vraag je't maar. zal mss binnenkort eens een blogpostje met wat fotos online gooien. zal link hier posten als het er van komt :-)
mrnnn

Berichtdoor mrnnn » vr apr 25, 2014 1:36 pm

mrnnn

Vorige

Keer terug naar trainen